OŚRODEK PORADNICTWA RODZINNEGO I INTERWENCJI KRYZYSOWEJ
OŚRODEK PORADNICTWA RODZINNEGO I INTERWENCJI KRYZYSOWEJ
czynny od 7.30 - 15.30
UL. KOŚCIELNA 46 , 62-561 ŚLESIN
tel: 63/ 270 44 30 , fax:63/ 270 51 26
TELEFON INTERWENCYJNY: 512 493 486 ( 15.30 -22.00 )
Kierownik: dr Jacek Biskupski jacek.biskupski@pcpr.konin.pl
Pracownik socjalny: mgr Julita Dziubczyńska julita.dziubczynska@pcpr.konin.pl
Psycholog: mgr Michał Gołdyn michal.goldyn@pcpr.konin.pl
Ośrodek Poradnictwa Rodzinnego i Interwencji Kryzysowej w Ślesinie jest miejscem, gdzie pomaga się rozwiązywać konkretne problemy życiowe, a jego działalność jest ważnym czynnikiem szeroko pojętej profilaktyki społecznej.
DZIAŁANIA:
Poradnictwo
Rodzaj pomocy, jej zakres i formy każdorazowo dostosowane są do indywidualnych potrzeb klienta. Prowadzimy konsultacje i poradnictwo jednorazowe lub też dłuższy kontakt — terapia, wsparcie, psychoedukacja.
Nasi specjaliści:
Terapeuta mgr Anna Taraszewska
Prawnik mgr Nikola Juzala – Grabowska
Terapeutka uzależnień mgr Ewa Kubicka
Hostel
W ramach Ośrodka Poradnictwa Rodzinnego i Interwencji Kryzysowej funkcjonuje Hostel posiadający 12 miejsc noclegowych i bazę sanitarno-kuchenną. Przeznaczony jest dla osób, które znalazły się nagle w sytuacji kryzysowej, zagrażającej ich zdrowiu lub życiu. Mogą one wówczas skorzystać z czasowego schronienia w celu izolacji od sprawcy, rodzinnego środowiska, bądź przemyślenia swojej sytuacji i podjęcia decyzji co do dalszego życia. Mają zapewnione bezpieczeństwo i wsparcie w rozwiązywaniu problemów. Czas pobytu w Hostelu może trwać trzy miesiące z możliwością przedłużenia w uzasadnionych przypadkach o kolejny miesiąc. W tym czasie osoba wykorzystując zasoby własne i pomoc specjalistów przygotowuje i wciela w życie plan naprawy sytuacji kryzysowej i wyjścia z przemocy/ kryzysu. Po opuszczeniu Hostelu nadal utrzymywany jest monitoring osób poprzez m.in. doraźne poradnictwo i wsparcie. Prawa i obowiązki osób korzystających z tej formy pomocy określa Regulamin Hostelu.
Praca z rodziną w środowisku
Praca w środowisku lokalnym polega na:
- zapoznaniu się z sytuacją rodzinną w miejscu zamieszkania klienta, jego problemami i
oczekiwaniami,
- diagnozie problem / kryzys,
- szukaniu mocnych stron klienta, które mogą okazać się pomocne przy wychodzeniu z
kryzysu,
- tworzeniu wspólnie z klientem plan pomocy i jego wdrażanie,
- przedstawieniu zakresu świadczonych usług przez pracowników OPRiIK.