Skargi i wnioski
SKARGI I WNIOSKI MOŻNA SKŁADAĆ W NASTĘPUJĄCY SPOSÓB:
1. Pisemnie: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Koninie
ul. Aleje 1 Maja 9, 62-510 Konin
3. Za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres sekretariat@pcpr.konin.pl
Interesanci zgłaszający się w sprawach skarg i wniosków do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Koninie przyjmowani są: w poniedziałki w godzinach 10.00 - 14.00
Zgodnie z § 8 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Zgodnie z art. 239 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.) w przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności - organ właściwy do jej rozpatrzenia może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy - bez zawiadamiania skarżącego.
Skarga, oprócz danych osobowych i adresowych skarżącego, powinna zawierać rzeczowy, rzetelny i zrozumiały opis okoliczności sprawy lub zdarzenia, którego dotyczy - w tym:
- informację o placówce lub dziale PCPR, na której funkcjonowanie składana jest skarga
- informację na temat danych osobowych oraz stanowiska pracownika, który zdaniem skarżącego naruszył obowiązujące przepisy, procedury i zasady,
- wyjaśnienie, jakie przepisy, procedury lub zasady zostały naruszone w ocenie skarżącego,
- informację na temat czasu, kiedy opisywane zdarzenie miało miejsce,
- informację, jakie są oczekiwania skarżącego w związku ze składaną skargą,
- w przypadku składania skargi w interesie innej osoby warunkiem jej złożenia jest uzyskanie zgody tej osoby przed wniesieniem stosownego pisma; zgoda taka może być wyrażona w dowolnej formie, byle oświadczenie woli tej osoby było wyraźne i niebudzące wątpliwości (najlepiej, gdy jest to pisemne upoważnienie podpisane własnoręcznie przez tę osobę uprawniające skarżącego do występowania w jej imieniu).