Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) to system informatyczny, dzięki któremu obywatele mogą załatwiać sprawy urzędowe za pośrednictwem Internetu. Platforma ePUAP umożliwia:
  • przesyłania nowych pism w formie Formularz
  • przesyłania wniosków w postaci załączników do wiadomości na adres: /PCPRKonin/SkrytkaESP
  • podpisywania i szyfrowania przesyłki przy zastosowaniu certyfikatu kwalifikowanego i profilu zaufanego
 
Z poziomu Elektronicznego Biura Obsługi Interesanta mają Państwo możliwość załatwienia następujących spraw:
  • skargi, wnioski i zapytania do urzędu

Dla skorzystania z przedstawionych wyżej spraw wymagane jest posiadanie konta na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP) dostępnej na stronie internetowej http://epuap.gov.pl.

W przypadku nie posiadania konta, można je bezpłatnie założyć na stronie http://epuap.gov.pl/wps/portal/E2_ZakladanieKonta/

ePUAP to system informatyczny – którego dysponentem jest Minister Spraw Wewnętrznych - poprzez który obywatele mogą załatwiać sprawy urzędowe za pośrednictwem internetu.

Platforma ePUAP pozwala także na bezpłatne uzyskanie "Profilu Zaufanego". Profil zaufany jest bezpłatną metodą potwierdzania tożsamości obywatela w systemach elektronicznej administracji. Profil zaufany – to odpowiednik bezpiecznego podpisu elektronicznego, weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym – więcej informacji o profilu znajduje się pod adresem http://epuap.gov.pl/wps/portal/E2_ProfilZaufany. Profil zaufany można założyć na stronie http://epuap.gov.pl.

Złożenie wniosku poprzez ePUAP wymaga użycia profilu zaufanego lub podpisu elektronicznego, weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym.

 

Wytworzył:
Elżbieta Sroczyńska
(2012-12-03)
Udostępnił:
Nejman Marta
(2012-12-03 09:58:55)
Ostatnio zmodyfikował:
Jakub Durydiwka
(2023-02-01 14:40:43)