Skargi i wnioski

SKARGI I WNIOSKI MOŻNA SKŁADAĆ W NASTĘPUJĄCY SPOSÓB:

 
1. Pisemnie: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Koninie
                      ul. Aleje 1 Maja 9,   62-510 Konin

 
2. Faksem na numer 63 243 03 06                                                                                                                                        
                                                                                                                                                                           
3. Za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres
sekretariat@pcpr.konin.pl
 
4. Ustnie do protokołu

Interesanci zgłaszający się w sprawach skarg i wniosków do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Koninie przyjmowani są: w poniedziałki w godzinach 10.00 - 14.00

 
Zgodnie z § 8 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

Zgodnie z art. 239 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.) w przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności - organ właściwy do jej rozpatrzenia może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy - bez zawiadamiania skarżącego. 

Skarga, oprócz danych osobowych i adresowych skarżącego, powinna zawierać rzeczowy, rzetelny i zrozumiały opis okoliczności sprawy lub zdarzenia, którego dotyczy - w tym:

  • informację o placówce lub dziale PCPR, na której funkcjonowanie składana jest skarga
  • informację na temat danych osobowych oraz stanowiska pracownika, który zdaniem skarżącego naruszył obowiązujące przepisy, procedury i zasady,
  • wyjaśnienie, jakie przepisy, procedury lub zasady zostały naruszone w ocenie skarżącego,
  • informację na temat czasu, kiedy opisywane zdarzenie miało miejsce,
  • informację, jakie są oczekiwania skarżącego w związku ze składaną skargą,
  • w przypadku składania skargi w interesie innej osoby warunkiem jej złożenia jest uzyskanie zgody tej osoby przed wniesieniem stosownego pisma; zgoda taka może być wyrażona w dowolnej formie, byle oświadczenie woli tej osoby było wyraźne i niebudzące wątpliwości (najlepiej, gdy jest to pisemne upoważnienie podpisane własnoręcznie przez tę osobę uprawniające skarżącego do występowania w jej imieniu).

 

Wytworzył:
Elżbieta Sroczyńska
(2012-03-23)
Udostępnił:
Nejman Marta
(2012-03-23 10:43:03)
Ostatnio zmodyfikował:
Nejman Marta
(2012-03-23 11:28:41)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki